Import

W celu dokonania odprawy importowej należy przedłożyć następujące dokumenty/informacje:

  • Nr EORI
  • Aby uzyskać numer EORI należy zalogować się na platformie PUESC, wybrać zakładkę e-formularze, następnie wybrać zakładkę e-klient którą trzeba rozwinąć i przejść do rejestracji podmiotu. Tam należy utworzyć konto oraz wypełnić formularz.

  • Upoważnienie dla agencji celnej

Dokumenty firmy:

  • NIP
  • Regon
  • KRS (lub inny dokument założycielski np. zaświadczenie o wpisie do ewidencji)

Wymagane dokumenty do odprawy celnej w imporcie

Zgodnie § 28 i § 29 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych wymogów, jakie powinno spełniać zgłoszenie celne (Dz.U. nr 94, poz. 902, ze zm.) do zgłoszenia celnego o objęcie towarów procedurą dopuszczenia do obrotu należy dołączyć w szczególności:

  • fakturę lub w wypadku braku faktury fakturę prowizoryczną lub fakturę pro forma; (na fakturze warunki dostawy, waga brutto/netto, ilości opakowań zbiorczych);
  • dokumenty wymagane w celu zastosowania preferencyjnych uzgodnień taryfowych lub innych środków uchylających zasady prawne mające zastosowanie do zgłaszanych towarów;
  • specyfikację towarów lub listę towarową, jeżeli faktura nie spełnia roli specyfikacji;
  • pozwolenie, zezwolenie lub inne dokumenty (jeżeli są wymagane) w związku z przywozem towarów;
  • dokumenty, na podstawie których można określić podstawę opodatkowania towarów, jeżeli faktura lub inny dokument służący do ustalenia wartości celnej towarów nie zawiera niezbędnych danych do ustalenia tej podstawy;
  • certyfikat wystawiony przez producenta lub uprawnioną do tego placówkę badawczą, zawierający skład chemiczny i surowcowy towaru (do 100 %) oraz informacje wymagane uwagami do poszczególnych działów taryfy celnej, jeżeli dokument taki jest niezbędny dla ustalenia klasyfikacji taryfowej towaru;
  • inne dokumenty, jeżeli są wymagane na podstawie przepisów odrębnych (koncesje, świadectwo fitosanitarne, kontroli jakości handlowej, kontroli sanitarnej, weterynaryjnej).